De 3e workshop die we dit jaar organiseren in samenwerking met de Vrijwilligers Centrale Amsterdam (VCA) gaat over het besturen van je stadsdorp. Dit is wat je kunt verwachten.
Wil je jouw stadsdorp op een plezierige en efficiënte manier inrichten en organiseren? Dan is de workshop “Bestuur je Stadsdorp” misschien wel wat je nodig hebt. Deze training is speciaal ontwikkeld voor iedereen die betrokken is bij het besturen van een stadsdorp. Of je nu een bestuurder, lid van de kerngroep, kartrekker of organisator bent, je bent van harte welkom.
Bij het organiseren en inrichten van een stadsdorp komen verschillende bestuurstaken kijken, zoals het vinden van financiering, het opzetten van samenwerkingen, het leiden van vergaderingen, en het begeleiden van actieve bewoners. Ook het werven van nieuwe bestuursleden en het geven van richting aan het stadsdorp behoren tot deze taken.
In deze workshop leer je hoe je deze bestuurstaken effectief kunt inrichten. We behandelen de verschillende taken en rollen die bij het bestuur van een stadsdorp horen. Wat doe je met taken die niet goed bij jou passen, maar wel moeten worden uitgevoerd? Of met taken die steeds onderaan jullie to-do lijst blijven staan? We onderzoeken waar jullie energie van gaat stromen en waar het op leegloopt. Kortom, we helpen je om rollen en taken slim te verdelen, talenten bij anderen te herkennen en in te zetten, en om succesvol samen te werken met externe partijen. Zo krijg je inzicht in de huidige situatie én we besteden aandacht aan de toekomst van jullie bestuur, zodat het organiseren en inrichten van jullie stadsdorp toekomstbestendig en plezierig blijft.
Daarnaast kijken we naar wat bij jullie stadsdorp past: kiezen jullie voor een formele of informele aanpak? Overwegen jullie een rechtsvorm of blijft het een buurtinitiatief? En welke vormen van inkomsten zijn mogelijk?
Schrijf je in en versterk jullie stadsdorp met vaardigheden rondom de inrichting en organisatie.
Meer informatie en aanmelden via info@netwerkamsterdamsestadsdorpen.nl